Förändring är skoj...

Jag har alltid älskat att leka med hårfärger och frisyrer, och favoriten har i många år varit riktigt mörkbrun med rödlila inslag - men så för något år sedan så blev jag alldeles för vithårig för att utväxten skulle bli snygg och att gå och färga håret var tredje vecka är tyvärr inte något jag har möjlighet eller råd till.
 
Så då fick jag istället gå över till att leka med mer blonda och ljusa färger - och även om det kanske inte är riktigt lika kul så är det helt okej. Och jag längtar tills hela mitt hår är helt vitt! Det är sååå häftigt tycker jag!
 
Nu har jag haft långt hår ett tag men så håller jag ju då på att skifta håret och byta ut det mot vita hårstrån...och fort går det...så nu fick jag nog av att det kändes så himla tunnt och inte alls som mitt egna (tar ju trots allt lite tid för det att växa ut även om det växer i raketfart) så igår kapade jag av det helt.
Rätt häftig känsla att gå från långhårig till att några timmar efter vara riktigt kortklippt! Men sååå skönt och känns så rätt inför sommarens värme!
Dessutom är det ju en av de bästa kompisarna som klipper mig och hon känner ju mig och klippte en frisyr som jag kan variera - passar mig perfekt med tanke på hur rastlös jag blir vad gäller håret!
 
Så nöjd!!
 


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

speakheart.blogg.se

Mitt liv med häst, familj, inredning och en kärlek till Odd Molly...

RSS 2.0