Sommarvila...

Det är något speciellt när hästar går på sommarvila och i sommarhage. De blir väldigt nöjda och så tycker jag de luktar på ett alldeles speciellt sätt efter några dagar ute...sommarhäst liksom...
 
Tidigare år har jag haft T ute på bete dygnet runt under sommarmånaderna. Fördelarna med det är ju att man slipper mocka och att de verkligen får "vara häst" men fördelen nu när hon kommer in om nätterna tycker jag är att jag har en mer utvilad häst när jag ska rida och så slipper jag att hon blir så superdupertjock. Hon blir ju tjock ändå bara av att gå hela dagarna och äta gräs, men jag begränsar det ju lite i alla fall.
 
Känns så underbart också att veta att hon kommer in och ut som hon ska, och att hon får några timmar inne om nätterna där hon kommer undan småkryp och oväder. Jag tror faktiskt det är lika uppskattat av henne som av mig.
 


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

speakheart.blogg.se

Mitt liv med häst, familj, inredning och en kärlek till Odd Molly...

RSS 2.0