En ny start och en ny tid...

Oj, det var så länge sen jag skrev här att jag nog inte ens kommer kunna rapportera vad som hänt...
Vi har haft en underbar sommar med mycket tältande, mycket umgänge med kompisar och familj nu när vi alla kunnat vaccinera oss mot Covid19 men dock på säkert avstånd förstås.
 
Men det största av allt har ju faktiskt hänt här för bara en vecka sen...
Vi har köpt tomt och ska bygga hus!!
 
Granntomten till Ann och Anna ute i Ledinge, Vallentuna blir det och vi kommer att bygga oss huset Linnéa 2.0 med extra dusch från Älvsbyhus.
Tänk, vilken dröm att få dels bygga helt nytt men även kunna njuta av att ha allt i ett plan och dessutom ute på landet med närhet till skog och mark, och bara 2,5 km till stallet!
 
Ännu så länge så är det ju långt kvar tills huset står på plats och just nu väntar vi på att få hem nybyggnationskartan så att vi kan rita ut hur och var på tomten vi vill ha huset och  garaget för att sen kunna ansöka om byggnadslov. Sen misstänker jag att det är en lång väntan igen...
 
Jag hoppas verkigen att vi ska kunna flytta in i huset till jul 2022.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

speakheart.blogg.se

Mitt liv med häst, familj, inredning och en kärlek till Odd Molly...

RSS 2.0